سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی با متد روز دنیا

در این مقاله قصد دارم تا در مورد موضوع بسیار مهم در مبحص یادگیری زبان انگلیسی با شما عزیزان صحبت کنم. انهم نحوه صحیح آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است.

این موضوع از جهات مختلفی حائز اهمیت است چرا که نه تنها یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای کودکان اهمیت بالایی دارد بلکه باید به دنبال روش هایی باشیم که بتوانیم کودکان را علاقه من دبه یادگیری کرده و انها را در مسیر آموزش زبان تا رسیدن به نتیجه نهایی نگه داریم.

چند روز پیش موضوع بسیار جالبی را از وبسایت آموزش زبان انگلیشدان مطالعه میکردم. نکات بسیار جالب و کاربردی در رابطه با یادگیری سریع زبان انگلیسی در آن مطرح شده بود و واقعا به کمک خود بنده نیز آمد. به شما مطالعه مقاله یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان انگلیشدان را توصیه میکنم. 

از طریف موضوع دیگری نیز توجهم را جلب کرد که ایا راهکار های مفید برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان یکسان است؟ قطعا اینطور نیست چون کودکان باید علاقه مند نیز شوند

همچنین دانشمندان ثابت کرده‌اند که تا قبل از پنج سالگی کودکان می‌توانند بدون هیچ سختی و درگیری‌های ذهنی‌، یادگیری سریع زبان انگلیسی را به راحتی تجربه کنند. علاوه بر آن می‌توانند آن‌ها را به خوبی از یکدیگر تفکیک کنند؛ به‌عبارت‌دیگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان تا حد نسبتا زیادی مسیر آموزش را برای کودکان راحت تر می‌سازد.
از آنجایی‌ که کودکان در سنین رشد خود ذهنی انعطاف‌پذیر دارند و برخلاف بزرگسالان درگیری‌هاو مشغله های ذهنی بزرگسالان را ندارند بسیار می‌توانند در مسیر یادگیری زبان انگلیسی موفق باشند.
اما نکته بسیار مهمی که باید بدان توجه کنیم این است که نحوه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باید صحیح و اصولی باشد؛ که اگر چنین نباشد ممکن است بر خلاف خواسته ما کودک به آموختن زبان انگلیسی علاقه ای نشان ندهد و حتی در زندگی آینده‌ی خود و در سنین بزرگسالی هم از آن فراری باشد.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با زور و فشار جایز نیست!

درست است زور جایز نبوده و فقط باید کودک را علاقه مند نمود! 

منظور بنده از این‌که آموزش زبان انگلیسی برای کودکان نباید اجباری باشد این است که هرگز کودک خودتان را موظف به این کار نکنید که باید ساعت مشخصی را به مطالعه این زبان اختصاص دهد و تمرینات گرامر زبان انگلیسی را انجام دهد و یا لیست بلندی از لغات انگلیسی را حفظ کند. این آموزش نه‌تنها به تقویت مکالمه زبان انگلیسی او کمک نخواهد کرد بلکه حتی نمی‌تواند به درستی یک متن کوتاه را به زبان انگلیسی بخواند و متوجه آن بشود.
شما باید تمام سعی خود را بکنید تا محیط اطراف کودکتان را با زبان انگلیسی آغشته کنید. باید تلاش کنید تا از کارتون‌های مورد علاقه او به زبان انگلیسی استفاده کنید برای او آهنگ‌های و شعرهای زبان انگلیسی بگذارید.
در این مسیر با کودک خود همراه شوید. خواهید دید که در کنار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، زبان انگلیسی خود شما نیز پیشرفت می کند؛ چراکه ممکن است کودکتان از شما سوالاتی بپرسد که شما جواب آن‌ها را نمی‌دانید و باید برای پیدا کردن جواب فرزندتان تحقیق و جستجو کنید.

از بهترین منابع در دسترس برای آموزش زبان به کودکان استفاده نمایید

یکی از دلایل عدم موفقیت پدران و مادرانی که می‌خواهند به فرزندشان زبان انگلیسی را آموزش دهند این است که منابع درستی را برای این کار انتخاب نمی‌کنند.
واضح است که کتاب‌های زبان انگلیسی طراحی شده برای کودکان تفاوت بسیار زیادی با کتاب‌های زبان انگلیسی بزرگسالان دارد. علاوه بر آن سن کودک شما و همچنین سطح دانش زبانی او می‌تواند تعیین‌کننده منابع زبان انگلیسی کودک باشد؛ به طور مثال حتی اگر می‌خواهید از کارتون‌های زبان انگلیسی برای کودکتان استفاده کنید باید بدانید که کارتون‌های مناسب سن کودکان دو ساله با کودکان هفت ساله با یکیدیگر متفاوت است.
همچنین سعی کنید علاوه بر انتخاب صحیح منابع زبان برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، به طور هم زمان از منابع مختلفی استفاده کنید که کسل کننده نباشد.
یعنی این‌طور نباشد که فقط از کارتون‌ها و فیلم‌های زبان انگلیسی استفاده کنید؛ بلکه در کنار آن برگه‌های تمرینی جذاب که کودکان می‌توانند با رنگ آمیزی کردن علاقه بیشتری به آن‌ها نشان دهند یا استفاده از فلش کارت‌های موجود در بازار، همچنین بازی‌های متنوع مربوط به زبان انگلیسی در کنار یکدیگر استفاده کنید تا مسیر آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تا حد امکان جذاب‌تر شود.
مجددا خدمتتان عرض میکنم که که یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان عالیست ولی نباید موجب افسردگی و یا بی علاقگی در کودکان شود. تا میتوانید انهارا در مسیر آموزش و یادگیری زبان هدفمند و عاشق کنید.
منبع: www.englishdon.ir