سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی با متد روز دنیا

تقویت تلفظ زبان انگلیسی و تلاش برای بهبود آن عموماً یکی از مسائلی است که برای زبان آموزان بخصوص در سطوح پایین اهمیتی ندارد و اغلب آن‌ها این موضوع را نادیده می‌گیرند .

اما باید بدانیم که داشتن یک تلفظ صحیح و درست و هرچه نزدیک‌تر به افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است، به مخاطب شما این منظور را می‌رساند که شما فرد باسواد تری هستید و دانش زبان انگلیسی شما در حد نسبتاً خوبی قرار دارد.

گاهی اوقات پیش می‌آید که زبان‌آموزان دایره لغات وسیعی دارند اما به دلیل آنکه تلفظ صحیح آن‌ها را نمی‌دانند در حین مکالمه و صحبت کردن یا خواندن از روی یک متنی آن‌ها را به اشتباه ادا می‌کنند. درنتیجه شنونده حس خوبی از آن‌ها نمی‌گیرد و گاهاً این‌چنین تصور می‌شود که سطح دانش زبانی این فرد خیلی بالا نیست . در ادامه‌ی این مطلب به بررسی برخی راهکار های موثر جهت تقویت تلفظ از مقاله تقویت تلفظ زبان انگلیسی انگلیشدان می‌پردازیم.

به استرس کلمات توجه کنید

حتی اگر در انگلیسی تازه کار هستید ، احتمالاً می دانید که کلمات انگلیسی دارای استرس هستند. به این معنا که بخشی از کلمه با قدرت و قوت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها تلفظ می شود.

برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی باید سعی کنیم علاوه بر تلفظ صحیح ، از همان ابتدا استرس کلمات را نیز بشناسیم تا موقعیت صحیح بخشی را که با شدت بیشتری تلفظ می شود بدانیم. یعنی بدانید کدام قسمت را با استرس تلفظ کنید.

البته توجه داشته باشید که این نکته فقط برای بهبود لهجه و زیباتر شدن آن نیست. بلکه بعضی اوقات کلماتی را می بینیم که دقیقاً شکل ساختاری یکسانی دارند. در حالی که تلفظ آنها با یکدیگر متفاوت است. تغییر در تلفظ فقط به تغییر در موقعیت استرس کلمه بستگی دارد.

به عنوان مثال کلمه present را در نظر بگیرید. اگر استرس در قسمت اول کلمه باشد ، نام به معنای هدیه است. در حالی که همان کلمه اگر در قسمت دوم با تنش و استرس نامیده شود دیگر اسم نیست ، فعل به معنای ارائه است.

به استرس جملات توجه کنید

راهکار بعدی که به مراتب به بهتر شدن تلفظ شما کمک می کند توجه کردن به استرس یک واژه خاص در جمله است. دقت کنید که مورد قبول یک بخشی از یک واژه پرقدرت‌تر ادا می‌شد. در این‌جا اما صحبت از تمرکز و محکم تر ادا کردن یک واژه  جمله است که منظور مخاطب را بهتر می رساند. به طور مثال جمله

Ali went to school

به معنای علی به مدرسه رفت را در نظر بگیرید.

در این  جمله اگر کلمه‌ی Ali را پرقدرت‌تر تلفظ کنیم این معنا را به مخاطب برساند که شخصی که به مدرسه رفته است علی بوده است نه کس دیگری. اما اگر در همین جمله واژه محکم‌تر ادا کنیم این منظور را به مخاطب مان می تواند برساند که علی به مدرسه رفته است نه جای دیگری. پس توجه داشته باشید که نحوه بیان لحن و بالا و پایین آوردن تن صدای شما در کنار درست تلفظ کردن تک‌تک واژگان می‌تواند منظور شما را هرچه بهتر به مخاطبتان برساند.

فقط گوش دادن کافی نیست ، هر روز یک متن را با صدای بلند بخوانید.

یکی از راههای اصلی ارائه برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی ، گوش دادن به پادکست های مختلف، منابع به زبان اصلی ، تماشای فیلم های مورد علاقه  اخبار زبان انگلیسی و ... است.

حتی می توانید از پادکست هایی که متن در دسترس دارند استفاده کنید. به این ترتیب می توانید یکبار به فایل صوتی گوش دهید و سپس متن را بخوانید. در واقع ، با این کار ، مهارت شنیداری خود را تقویت کرده اید و همچنین به بهبود تلفظ انگلیسی خود کمک کرده اید.

 گوش دادن به موسیقی و استفاده از شعرهای آن نیز یکی از بهترین راه ها برای بهبود تلفظ انگلیسی شماست. می توانید ابتدا چندین بار موسیقی گوش دهید و سپس خودتان خواننده شوید. و متن آهنگ مورد علاقه خود را بخوانید.

این کار هم بسیار موثر است.

انگلیشدان