سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی با متد روز دنیا

در این مقاله وبسایت انگلیشدان قصد دارم تا به عادات یک زبان آموز موفق در مسیر یادگیری زبان انگلیسی اشاره کنم چرا که نعتقدم به شدت میتواند برای تمامی زبان آموزان راه گشا باشد.

در واقع عوامل بسیاری موجب میشود که افراد بازدهی لازم را درمسیر آموزش زبان انگلیسی نداشته آنرا کنار گذاشته و بخواهند تا مجددا استارت بزنند! که این خود موجب فراموشی تمامی دانسته های قبلی آنها در مسیر یادگیری زبان انگلیسی است.

ما معتقدیم شروع یادگیری زبان جدید و پیمودن این مسیر بسیار مهم است و همچنین نیاز به انگیزه و عزم راسخ دارد. علاوه بر این ، عوامل زیادی در ادامه این مسیر مثر خواهند بود. زیرا ادامه این مسیر به همان اندازه مهم است ، اما مهمتر از شروع اولیه است

همانطور که می دانید ، عادات ما رفتار ما را شکل می دهند ، بنابراین با یادگیری زبان انگلیسی ، زبان آموزان با عادت های مناسب می توانند تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف خود انجام دهند. بنابراین ، در این مقاله سعی خواهیم کرد برخی از عادات یک یادگیرنده موفق را به شما معرفی کنیم که به او کمک می کند تا در مسیر یادگیری زبان خود ثابت قدم بماند.

مرتبط بخوانید : کلاس خصوصی زبان خوب

تاثیر داشتن برنامه plan در یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین عواملی که نه فقط در مسیر یادگیری زبان، بلکه در هر یک از مسیرهای زندگی، در هر مقطعی و در هر مرحله‌ای که انسان‌ها می‌خواهند به هدفی برسند باید به آن توجه کنند، این است که برنامه‌ریزی داشته باشند.

مخصوصاً که اگر یک راه طولانی درپیش رو دارند. بسیاری از اوقات پیش می‌آید که در ابتدا به دلیل انگیزه بسیار بالا یک کاری را شروع می‌کنیم و در روزهای اولیه ساعت‌های نسبتاً زیادی را به انجام آن کار اختصاص می‌دهیم. اما با گذشت زمان شاید دلسرد شویم و به مرور وقتی که به آن کار برای آن کار می‌گذاریم کمتر و کمتر شود. اگر می‌خواهید یک زبان‌آموز موفقی باشید، بهتر است از همان ابتدای مسیر برای خودتان برنامه‌ریزی کنید بدین صورت نه در روزهای اولیه بیش از حد این کار را انجام می‌دهید و نه پس از گذشته چند روز کاملاً این کار را ترک می‌کنید.

از آنجا که هدف هر فرد از آموزش زبان انگلیسی متفاوت است ، نمی توان برنامه خاصی را به همه گفت و از آنها خواست که دقیقاً همان کار را انجام دهند. در عوض ، هر فرد باید با توجه به شرایط ، زمان و نتیجه ای که می خواهد از آن بگیرد برنامه ریزی کند. اما به طور کلی پیشنهاد می کنیم هر روز برای این کار وقت بگذارید.

بخاطر داشته باشید که اگر می خواهید به سطح بالایی برسید و یک مکالمه روان داشته باشید ، حتماً در برنامه روزانه خود مانند گوش دادن به فایل صوتی یا تماشای فیلم ، یک تمرین گوش دادن یا گوش دادن قرار دهید. همچنین زمانی را برای صحبت و مکالمه به زبان انگلیسی برای خود اختصاص دهید. بسیاری از افراد فکر می کنند که تمرین انگلیسی صرفاً حل تمرین های کتاب است ، اما تمرینات شنیدن و گفتار تأثیرات بسیار بیشتری از شما فقط حل تمرین های کتاب خواهد داشت.

در پایان یک برنامه ریزی مداوم و روزانه که شامل مکمل مکالمه و تمرینات شنیداری است ، می تواند شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف یادگیری زبان برساند.

علاقه interest ایجاد کنید

یکی از مواردی که اساتید و مشاورین مجرب انگلیشدان نیز همیشه به آن اشاره میکنند این است که یکی از عواملی که باعث می شود بسیاری از زبان آموزان در میانه مراحل یادگیری زبان انگلیسی خود را کنار بگذارند این است که علاقه خود را نسبت به آن از دست داده و انگیزه خود را از دست می دهند. درست است که شما برای شروع یادگیری باید هدفمند باشید. اما انگلیسی را نباید یک موضوع تک بعدی مانند فیزیک یا ریاضیات دانست. به راحتی می توانید هر چیزی را که به آن علاقه دارید با زبان انگلیسی ترکیب کنید و سپس با یادگیری آن لذت ببرید.

همیشه افراد وقتی به انجام کاری مجبور بوده‌اند یا خودشان را مجبور به انجام دادن یک کاری که دلخواهشان نیست می‌کنند، نمی‌توانند با علاقه آن کار را انجام دهند و دوست دارند که هرچه زودتر از انجام دادن این کار خلاصی یابند

.ولی اگر شما علاقه خودتان را بتوانید به نحوی با زبان انگلیسی ترکیب کنید به نظر می‌آید هرگز مطالعه زبان انگلیسی را ترک نخواهید کرد و اصلاً حس نمی‌کنید که درحال مطالعه یادگیری زبان انگلیسی هستید.تماشاکردن فیلم و سریال، گوش دادن به موزیک و مطالعه کتاب سه عاملی است که تقریباً اگر به هر سه آن‌ها هم علاقه‌مند نباشید حتماً به یکی از آن‌ها علاقه‌مند هستید. 

از این مقاله نتیجه میگیریم برای موفقیت در مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی هم باید هدفمند بود و گاهی به خود سخت گرفت! و هم با بادگیری زبان از طریق منابعی که به آنها علاق داریم مسیر را لذت بخش کرده و بتوانیم یک تعادل بین خوشی ها وسخی های این مسیر یادگیری در خود ایجاد نماییم تا بتوانیم به هدف یادگیری زبان در کمترین تایم دست یابیم

منبع : سایت آموزش زبان انگلیشدان | englishdon.ir